Samovrednovanje rada škole u 2023./2024.
Sukladno odredbama Zakona o strukovnom obrazovanju (NN 30/2009., čl. 11. i čl. 12.), imenovali smo Povjerenstvo i školski Tim za kvalitetu koje će provesti samovrednovanje rada Škole i to sa aspekta:
- - planiranja i programiranja rada
- - poučavanja i podrške učenju
- - postignuća polaznika i ishodi učenja
- - materijalnih uvjeta i ljudskih potencijala
- - profesionalnog razvoja zaposlenika
- - međuljudskih odnosa u Školi
- - rukovođenja i upravljanja
- - suradnje sa socijalnim partnerima.
Sastav Školskog povjerenstva za kvalitetu je:
- Ravnatelj Škole: Tihomir Tomčić
- iz reda nastavnika i stručnih suradnika: Kristina Krstić
- iz reda dionika na prijedlog osnivača: Žarko Nikpalj (Peugeot)
- iz reda učenika: Vito Sereni (3a)
- iz reda roditelja: Silvija Sikirić (2a)
Sastav Školskog tima za kvalitetu
- iz reda nastavnika i stručnih suradnika: Elvira Pavić, Tomislav Bašić, Ante Radonić
Cjelokupna prosudba u školskoj godini 2023./2024.
Niže su napisani i linkovi na kojima se mogu vidjeti rezultati anketiranja odnosno stavovi učenika i roditelja o našem radu koji predstavljaju i smjernice kojih bi se trebali držati u budućem radu.
Link:
Anketni upitnik roditelji:
https://drive.google.com/file/d/1HjRWwdwWy6AHPXu5OvFh4WoFHyCMTb9p/view?usp=sharing
Anketni upitnik – učenici:
https://drive.google.com/file/d/1yN02eZALUyGGeJ_WyQp8pBnd6rXk4Ho/view?usp=drive_link
Anketni upitnik za nastavnike:
https://drive.google.com/file/d/1yN02eZALUyGGeJ_WyQp8pBnd6rXk4Ho/view?usp=sharing
Cjelokupna prosudba temelji se na rezultatima anonimne ankete provedene među našim učenicima i roditeljima i nastavnicima.KOJI JE UZORAK?
Anketni upitnici uključili su pitanja o zadovoljstvu rada školom (vrednovanje nastavnika, razrednika, ravnatelja, stručne službe, administrativnog osoblja), zadovoljstvu pohađanja praktične nastave kod obrtnika.
U cjelokupnu prosudbu uključeni su i izvještaji o planu radu pojedinih aktiva tijekom školske godine.
Prioritetno područje 1:
U izradi dva temeljna dokumenata, Školskog kurikuluma i Godišnjeg programa rada škole, sudjelovali su nastavnici, učenici i njihovi roditelji. Nastavnici su na sastancima stručnih aktiva definirali projekte, izvannastavne aktivnosti, dodatnu i dopunsku nastavu te sve ostale aktivnosti za unaprijeđenje nastavnog procesa.
Za sve nastavne predmete ispisani su operativni godišnji planovi i programi koji sadržavaju sve propisane sastavnice te se nalaze u uredu pedagoga.
Tijekom školske godine realizirano je osam izvannastavnih aktivnosti koje su predviđene školskim kurikulumom što odražava visoku razinu postignuća, prema propisanoj metodologiji.
Izrađeni su planovi svih aktiva te su predana izvješća o realizaciji aktivnosti planiranih za tekuću školsku godinu. U svrhu unaprijeđenja rada škole, planirano je izraditi unficirani plana rada aktiva kako bi se zadovoljile sve potrebne sastavnice.
Davanje prijedloga, sugestija za izraduŠkolskog kurikuluma i Godišnjeg programa rada škole za javnu raspravu omogućeno je na web stranici škole od od 1. kolovoza do 1. rujna 2023. Nastavnici su svoje prijedloge već ranije ugradili u oba dokumenta, ali zajedno s učenicima i roditeljima imali su priliku to učiniti i tijekom javnog savjetovanja. Navedeni dokumenti razmatrali su sa na Vijeću roditelja, učenika, Nastavničkom Vijeću te Školskom odboru.
OBRAZOVANJE ODRASLIH – izvještaj voditeljice obrazovanja odraslih
Izvještaj se nalazi na sljedećem linku: https://drive.google.com/file/d/1DwzrMHDL0z9X0_tyrQHr_HNqTmwdxpdM/view?usp=sharing
Prioritetno područje 2:
U svrhu provođenja dva eksperimentalna programa (STRUKOVNI KURIKULUM ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE Automehatroničar/Automehatroničarka te STRUKOVNI KURIKULUM ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE Instalater kućnih instalacija / Instalaterka kućnih instalacija) stručni savjetnici iz MZO-a analizirali su kapacitete Ustanove (kadrovske, programske, materijalne, prostorne, oprema i sl.) te su izdali pozitivno stručno Mišljenje temeljem kojega će se u školskoj godini 2024./2025. započeti s provedbom navedenih programa. Resorno Ministarstvo imenovat će tročlano Povjerenstvo koje će pratiti eksperimentalnu provedbu oba kurikuluma.
Nastavnici praktične nastave su, prateći aplikaciju e-naukovanje, definirali broj slobodnih mjesta kod licenciranih obrtnika za upis učenika u prvi razred za školsku godinu 2023./2024, pri čemu su kontinuirano surađivali s Obrtničkom komorom Zadarske županije. Također, održani su sastanci s poslodavcima kod kojih učenici obavljaju praktičnu nastavu. Pokazalo se da imamo nedovoljan broj licenciranih mjesta za naukovanje u zanimanjima: stolar, soboslikar-ličilac, bravar i elektromehaničar. U svrhu rješavanja navedenog problema, donesena je odluka da se dodatno potakne obrtnike na licenciranje radionica kako bi se učenicima osiguralo kvalitetno i sigurno naukovanje.
Moramo priznati da smo i našom krivicom imali poteškoća u suradnji s pojedinim poduzetnicima te da ta komunikacija nije bila dobra i pravovremena. Stoga je to područje kojem ćemo morati dati veći značaj u organizaciji našeg rada što će se očitovati kroz imenovanje jednog nastavnika/ce za poslove Koordinatora za organizaciju i praćenje praktične nastave u svijetu rada čiji zadak će biti uskladiti rad nastavnika Škole, razrednika i mentora iz svijeta rada. U sklopu poslova koordinatora/ice za praćenje praktične nastave će biti i organiziranje koordinacijskih sastanaka početkom svakog mjeseca. Ne smije se više dogoditi da učenik ne ide tjedan dana na praktičnu nastavu, a da to razrednici ne znaju.
O prijedlogu plana upisa raspravljalo se s upisnim povjerenstvom, Nastavničkim Vijećem i poslodavcima.
Unatoč tome što ove godine nije realiziran planirani posjet osnovnim školama, Škola je provela aktivnu i usmjerenu promidžbu svojih obrazovnih programa među završnim razredima osnovnih škola uživo na dan otvorenih vrata Škole te putem društvenih mreža. Naime, procijenjeno je da se ponuđene programe treba prezentirati u prostoru škole, pružajući mogućnost zainteresiranim kandidatima da sudjeluju u radionicama i interaktivnim sadržajima koji omogućuju uvid u najsuvremeniju opremu i osposobljenost nastavnika za izvođenje stručnih vježbi. Prednosti su to koje jamče kvalitetu izvedbe programa, a koje je Škola osigurala zahvaljujući provedbi projekta Regionalnog centra kompetentnosti u strojarstvu.
Putem službenog dopisa, Škola je uručila poziv svim osnovnim školama putem kojega su pozvani svi razrednici osmih razreda da obavijeste učenike o terminu održavanja Dana otvorenih vrata u našoj školi. Istovremeno je provedena kontinuirana promidžba programa na društvenim mrežama (facebook i Ig profilu). U sklopu promidžbe, izrađeni su videozapis i brošura o svim programima i izvannastavnim aktivnostima koje Škola nudi. S obzirom na izraženo zadovoljstvo javnosti prilikom sudjelovanja u različitim radionicama kreiranim za Dan otvorenih vrata škole, prvenstveno škola, a i vrtića, sljedeće godine planira se ponoviti događaj.
S ciljem promocije strukovnih zanimanja, a u suradnji sa AC Mitrović izloženo je i predstavljeno električno kompaktno vozilo Opel rocks. Osim promocije obnovljivih izvora energije, ojačana je suradnja s autokućom te se tijekom sljedeće godine planira nastaviti ukoliko se ukaže prilika.
Stručna služba je tijekom godine pružala pomoć učenicima u profesionalnom usmjeravanju pri promjeni programa, vodeći računa o interesu, opravdanim mogućnostima učenika te zakonskim odredbama.
Tijekom školske godine 2023./2024. ponovljeno je istraživanje s ciljem ispitivanja motivacije, aspiracije i znanja o tržištu rada učenika prvih razreda. U anketnom upitniku sudjelovalo je ukupno 148 učenika (97 učenika trogodišnjih 51 iz četverogodišnjih smjerova).
Učenici su se u sljedećem postotku izjasnili da je navedeno zanimanje bilo njihov prvi izbor:
- elektromehaničari – 100%
- automehatroničar – 86 %
- CNC operater – 67 %
- Stolar – 67%
- elektroinstalater – 67%
- instalater kućnih instalacija – 61%
- vozač motornog vozila – 58%
- soboslikar – 57%
- autolimar – 22%
- bravar - 0
- tehničar za računalstvo 72%
- drvodjelski tehničar dizajner – 50 %
- tehničar za vozila i vozna sredstva - 16%
Većina učenika trogodišnjih zanimanja naveli su da im je motivacija za upis u program “sviđa mi se zanimanje prema onom što sam čuo/la o njemu” a većina četverogodišnjih kao motivaciju navode “čuo sam da mi zanimanje daje dobre mogućnosti za kasniji studij ili rad”. Dobiveni podaci u skladu su sa prošlogodišnjim. Može se zaključiti da učenike trogodišnjih programa motivira ono što zanimanje pruža, za razliku od četeverogodišnjih gdje im je motivacija naglašeno ekstrinzična.
Nakon srednje škole 31,4% učenika četverogodišnjih programa želi nastaviti školovanje vezano uz struku, a 23,5% odmah se želi zaposliti u struci.
Nakon srednje škole 71,4 %učenika trogodišnjih zanimanja se žele odmah zaposliti, a nastaviti školovanje 7,69%. Uspoređujući sa prošlogodišnjim podacima, primjećuje se povećanje postotka u vidu zaposlenja nakon završenog obrazovanja.
Temeljem izrađenih dokumenata, provedene su aktivnosti profesionalnog usmjeravanja uz podršku vanjskih stručnjaka:
- „Promotivna kampanja-postani vojnik Hrvatske vojske“,
- „Kuda nakon srednje“
Postavljen je kontinuirani cilj provođenja aktivnosti unutar profesionalnog usmjeravanja te provođenja gore navedenog istraživanja kako bi se podaci mogli godišnje uspoređivati.
Prilikom izrade operativnih planova, nastavnicima je pružena podrška od strane stručne službe. Individualizirani programi su izrađeni za sve učenike koji imaju riješenje o prilagodbi.
Godišnjim planom rada aktiva planirane su i realizirane međupredmetne teme.
Stručna služba je kontinuirano pratila upisivanje pisanih provjera u ednevnik te pravovremeno reagirala na eventrualne propuste.
Tijekom šk godine 2023./2024. provodile su se raznovrsne izvannastavne aktivnosti:
Aktivnosti volonterski klub „Forza“ – održane su dvije radionice u rujnu i listopadu s ciljem poticanja svijesti o važnosti volontiranja za lokalnu i regionalnu zajednicu. Posjećen je centar za pružanje usluga u zajednici “Mocire”; sudjelovalo se u radionicama u suradnji s UNIZD – “Stres I anksioznost”, “Alkolol i mladi”; posjećena je Psihijatrijska bolnica Ugljan; radionica na temu “Priprema i izrade fotografije I videa”; obilježavanje Dana sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje; uređivanje dvorišta dječiji vrtić “Latica”, Božićna humanitarna akcija za potrebite učenike; obilježavanje dana ružičastih majica (radionica zaštita na internet – vršnjačko podučavanje); prikupljanje plastičnih čepova us uradnji sa čistoćom i pedagoškom službom, obilježavanje Dana žena (posjećen je dom za starije i nemoćne u Zemuniku); sudjelovanje u humanitarnoj akciji dobrovoljnog darivanja krvi.
Tijekom sljedeće godine planiraju se aktivnosti navedene u planu rada volonterskog kluba a koje potiču aktivno građanstvo.
Automodelarski klub Zadar – osnovan je u suradnji s nastavnicima Strukovne škole. U suradnji s oldtimer klubom sudjelovali su na oldtimer izložbi na Višnjiku te smo organizirali prvenstvo Hrvatske. U školskoj godini 2024./2025., u rujnu, domaćini smo prvenstvu Hrvatske u električnim modelima vozila što predstavlja priznanje za naš klub.
Školski list „Stručak“– izdan je primjerak lista 2023./2024. te ga je moguće pronaći na web stranici škole. Završen je i list za 2024./2025. koji će uskoro izaći.
3D printer – sudjelovalo se na događaju “Noć muzeja” gdje su priakzani postupci 3D prinatnja i skeniranja modela oltarne pregrade crve Sv Nediljice, kip i reljef sv. Stošije.
Robotika – sudjelovanje na STEM tjednu u organizaciji grada Zadra sa temom korištenje vodljivih boja i mikroupravljača kroz likovni rad povezujući klasično sa modernim slikarstvom i tehnologijama; predstavljanje rada “pametne kante”; prezentiranje različitih vrsta modela robota.
Art dizajn – smotra – prezentiranje radova učenika koji se obrazuju za zanimanje soboslikar na temu: korištenje vodljivih boja i mikroupravljača kroz likovni rad povezujući klasično sa modernim slikarstvom i tehnologijama.
Sudjelovanje učenika i nastavnika na STEM tjednu u organizaciji grada Zadra na temu: Energetska učinkovitost kroz primjenu električnih romobila. Cilj radionice je bio promoviranje zanimanja automehatroničar.
Prilikom provođenja izvannastavnih aktivnosti došlo se do zaključaka da postoje poteškoće koje onemogućuju kvalitetno izvođenje istih zbog:
- Organizacija nastavnog procesa
- Nemogućnost izvođenja izvananstavih aktivnosti u popodnevnoj smjeni zbog učenika putnika
U cilju poticanja i otkrivanja područja u kojima učenici pokazuju interes ili imaju dodatne kompetencije, planira se na satovima razredne zajednice raspraviti o istima te temeljem toga definirati izvannastavne aktivnosti.
Izvannastavne aktivnosti provoditi će se u dogovoru s nastavnicima.
Škola kontinuirano potiče primjenu metoda aktivnog učenja. Stručna služba u suradnji sa mentorima pripravnika prilikom posjete nastavnog sata usmjerava na korištenje navedenih metoda.
Rezultati anketnog upitnika za učenike pokazuju da se 46 %učenika izjasnilo da u potpunosti nastavnici uključuju učenike u relizaciju nastavnog procesa, a njih 37% tvrdi da nastavnici skoro u potpunosti aktivno uključuju učenike. Također, učenici su se izjasnili da nastavnici redovito prate i provjeravaju znanje učenika (57%-u potpunosti, 31% - skoro u potpunosti) te da pravovremeno upisuju ocjene u e-dnevnik (50%- u potpunosti, 38 % skoro u potpunosti).
Održana su i kolegijalna opažanja nastavnog procesa, kolegijalno opažanje češće se provodi na satovima pripravnika i mladih kolega.
U cilju povećanja kolegijalnih opažanja tijekom sljedeće godine održat će se sastanak s novim djelatnicima kako bi ih se uputilo u proces
U školi se oragnizira dodatna i dopunska nastava, što su učenici potvrdili i u anketnom upitniku. 41% učenika tvrdi da škola u potpunosti organizira dodatnu i dopunsku nastavu. 12 učenika se izjasnilo da su pohađali dodatnu nastavu za pripremu državne mature, dok se 7 učenika izjasnilo da su pohađali državnu mature izvan škole iz predmeta hrvatski, matematika, informatika i fizika.
Ravnatelj i pedagoginja tijekom godine su redovito posjećivalii pripravnika prilikom nastavnog procesa. U svrhu unapređenja nastavnog procesa održani su i savjetodavni razgovori. U sljedećojh godini planirano je povećanje nazočnosti pedagoginje I ravnatelja na nastavi pripravnika, minimalno 1 do 2 puta tjedno.
Praktična nastava je organizirana na način da je prvi razredi pohađaju u školi, a drugi i treći kod obrtnika.
Analizirajući anketni upitnik učenika koji se odnosi na zadovljstvo radom obrtnika ističu se pozitivni rezultati u pogledu aktivnosti, vještina, međutim konitinuirano se ističe nezadovoljstvo vezano za plaćanje i osiguravanje obroka.
Anketiranjem učenika promaklo je pitanje koje se odnosi na novi raspored tjedan teorije-tjedan praktične nastave stoga se za sljedeću godinu planira dobiti povratne informcije zadovoljstva od strane učenika, nastavnika, poslodavaca.
Analiza upitnika učenika, nastavnika i roditelja pokazuje znatnozadovoljstvo pruženim uslugama potpore. U visokom postotku ističe se osjećaj sigurnosti koji škola pruža te pružanje podrške stručne službe u pogledu pomoći za riješavanje problema,
U svrhu informiranja o mogućnostima zaposlenja i nastavka školovanja, osim vanjskih suradnika, održana su predavanja za učenike završnih trogodišnjih zanimanja. Prezentirane su mogućnosti nastavka obrazovanja kroz mogućnosti koje pruža obrazovanje odraslih.
Sljedeće godine planiraju se također predavanja za učenike završnih trogodišnjih zanimanja.
Tijekom školske godine održane su 4 kvartalne sjednice Nastavničkog Vijeća na kojima se pratio broj izostanaka, pedagoške mjere i uspjeh. Temeljem podataka stručna služba i ravnatelj su poduzeli mjere u svrhu smanjenja izostanaka (razgovori s učenicima, roditeljski sastanci).
Nastavnicima je istaknuta važnost pravovremenog ažuriranja izostanaka.
U anketnom upitniku, učenici su se izjasnili da se komunikacija nastavnika temelji na suradnji i međusobnom poštovanju (55% u potpunosti, 33% skoro u potpunosti). Ipak, u sljedećem pitanju učenici se u postotku od 26% izjašnjavaju da se nastavnici ne odnose prema svim učenicima jednako prilikom isticanja i mišljenja.
Za razliku od učenika, roditelji imaju pozitivnija mišljenja vezana za komunikaciju sa nastavnicima i uvažavanju njihovih ideja i mišljenja. 67% ističe da u potpusnosti, 26% skoro u potpunosti postoji adekvatna suradnja.
U sklopu projekta “Budi spreman I kompetentan” održana je edukacija za korištenje odgojno-obrazovnih radnika u području digtialnog učenja u trajanju od sedam dana kako bi nastavnici mogli samostalno koristitit digtalnu platforme te samostalno izrađivati sadržaje iz područja strojarstva.
U sljedećoj školskoj godini zadan je cilj da se potakne korištenje izrađenih digitalnih obrazvnih sadržaja (IKI I AMH) te da nastavnici samostalno izrađuju svoj vlastiti digitalni sadržaj prilagođen potrebama nastavnog procesa i učenika. Nužno je kontinuirano održavati rad digitalne platforme za nesmetano korištenje i kreiranje digitalnog obrazovnog sadržaja.
Tijekom projekta„Budi spreman i kompetentan“ izrađen i proveden Program pripreme za majstorske ispite kao neformalni program obrazovanja odraslih.
S obzirom na pozitivna isksustva kandidata za polaganje majstorskih ispita (jednostavnija priprema za polaganje ispita), povjerenstvo je predložilo da se ovakav oblik pripreme nastavi i nakon završteka projekta ukoliko budu omogućeni materijalni i kadrovski uvjeti.
Kroz projekt „Budi spremani kompetentan“izrađen je i realiziran program stručnog usavršavanja za razvoj pedagoških, didaktičkih i metodičkih kompetencija kod nastavnog procesa.
U program stručnog usavršavanja bili su uključeni odgojno-obrazovni djelatnici iz partnerskih škola (Biograda na moru, Tehničke škole Rijeka, Industrijsko-Obrtničke škole Pula, Elektrostrojarske škole Zagreb, Škole za montažu instalacija i metalnih konstrukcija).
Stručna usavršavanja osnažila su pedagoške kompetencije nastavnika, s posebnim naglaskom na inovativne metode poučavanja, inkluzivnu nastavu te je uspostavljena međusobna suradnja.
Prijedlog je da se tijekom sljedeće školske godine provedu potrebne edukacije za nastavnike u području inkluzivne nastave s obzirom na sve veći broj učenika s poteškoćama koji upisuju školu.
Tijekom godina pokušalo se uskladiti sadržaj stručno-teorijske i praktične nastave, međutim to se nije u potpunosti postiglo. Zbog navedenog, postavljen je cilj da se u sljedećoj školskoj godini održe sastanci sa nastavnicima teorijske i praktične nastave u školi te sa poslodavcima u svrhu izradei, provedbei evaluacije izvdebenog planai programa.
Tijekom studenog relizirana je edukacija za mentore kod poslodavaca u području pedagoških kompetencija za rad s učenicima. Cilj stručnog usavršavanja bio je da mentori iz svijeta rada (obrtnici) steknu kompetencije (pedagoške, načine vrednovanja, konfliktne situacije, mentoriranje..) za rad sa učenicima koji obavljaju praktičnu nastavu kod poslodavaca.
Prijedlog je da se sljedeće školske godine organiziraju sastanci sa poslodavcima, nastavnicima koji prate praktičnu nastavu u svrhu poboljšanja suradnje i usklađivanja teorijske i praktične nastave.
S početkom školske godine realiziran je prošlogodišnji prijedlog te se s praktičnom nastavom kod obrtnika krenulo “modelom” tjedan teorije – tjedan praktične nastave. Povratne informacije od strane obrtnika su pozitivne. Iako učenicima nije ponuđeno pitanje u anketnom upitniku, tijekom neformalnih razgovora uočeno je djelomično nezadovoljstvo zbog opterećenja teorijske nastave.
S obzirom na želju obrtnika, o kojima ovisimo sljedeće školske godine, praktična nastava će se održavati modelom tjedan teorije – tjedan praktične nastave, a učenike će se nastojati informirati o razlozima ovakovog rasporeda.
U ovoj školskoj godini, nastavnici su se ponovno odazvali te su se uključili u proces samovrednovanja. Uvažio se prijedlog povjerenstva za kvalitetu, te je usuglašeno da za drugo prioritetno područje budu odgovorni predstavnici aktiva. Izrađeni obrazac za izvješće rada aktiva izrađen je od strane povjerenstva te su predstavnici aktiva ispunili i priložili na disc koordinatora za kvalitetu i ravnatelja. Ipak, ne možemo biti zadovoljni brojem nastavnika koji su ispunili upitnik, njih samo 42. Nažalost, uzorak odgovora nedovoljan je kako bismo u potpunosti definirali koji su problemi s kojima se nastavnici susreću i što trebamo učiniti kako bi nastava bila kvalitetnija i funkcionalnija za njih i za učenike.
Analizirajući izvještaje pojedinih aktiva došlo se do sljedećih podataka:
- Broj aktivnosti koje nisu realizirane: 19
- Ostvarene aktivnosti koje nisu planirane:17
- Natjecanja koja su ostvarena a nisu planirana:7
- Broj realiziranih stručnih usavršavanja: županijsko -160, međužupanijsko/državno - 125, međunarodna – 9
S obzirom da je vidljivo da 19 aktivnosti od planiranih nisu ostvarene, daje se prijedlog da se aktive tijekom sljedeće godine uputi da istaknu one aktivnosti za koje su sigurni da će ih biti moguće ispuniti.
Aktivi su unutar izvještaja izrazili su sljedeće prijedloge za poboljšanje rada:
Aktiv praktične nastave – poboljšati uvjete (mikroklimu) u radionicama boljom izolacijom od visoke temperature i smanjenjem buke; pojačanje izolacije krova radionica od prodora vode kako bi se osigurala sigurnost novih strojeva; sanirati wc u zgradi radionica; usklađivanje broja sati nastavnika sa brojem sati učenika.Aktiv strojarstva – prošlogodišnji prijedlog aktiva nije realiziran u potpunosti stoga ponavljamo prošlogodišnji prijedlog: S obzirom na velik raspon različitih kvalifikacija, a i ogromnog nesrazmjera u predznanju, vještinama, motiviranosti i mogućnosti učenika, predlažemo bolju suradnju sa stručnjacima iz područja sociologije, pedagogije i psihologije ali i stručnjacima školske i obiteljske medicine te medicine rada. Nastavnici se nalaze u nezahvalnoj ulozi počevši od kašnjenja učenika na nastavu, velikog broja izostanaka, nedoličnog ponašanja učenika, površnog poznavanja gradiva, upitnih vještina učenika itd. Zbog svega navedenog nismo u mogućnosti kvalitetno i svrsishodno definirati kriterije ocjenjivanja.
Aktiv hrvatskog jezika – Stručni aktiv nastavnika Hrvatskoga jezika predlaže vrijednije nagrade (npr. pametne satove) za učenike koji budu pozvani na Državnu smotru LiDrano. Smotra nema natjecateljski karakter, tj. nema rangiranja, ali je sudjelovanje na istoj izjednačeno s plasmanom na prva tri mjesta državnog natjecanja znanja. Poziv za sudjelovanje na državnoj smotri dolazi nakon dva izuzetno stroga eliminacijska kruga i tek rijetki dobiju priliku pokazati svoje radove pred državnim povjerenstvom.
Ove godine na Državnoj smotri učeničkog stvaralaštva LiDraNo 2024. u Vinkovcima sudjelovala su čak 2 naša učenika (Stipe Mihatov i Luiz Joza) u dvije kategorije (školski listovi i samostalni novinarski radovi) što je izuzetno priznanje Strukovnoj školi Vice Vlatkovića. Također, spomenuti učenici dali su izniman doprinos promociji naše Škole na državnoj razini.
Također, na taj bi se način motivirali i ostali učenici da se kvalitetnije i intenzivnije uključe u izvannastavnu aktivnost Novinarska grupa, ali i u ostale izvannastavne aktivnosti.
Aktiv engleskog jezika: Više suradnje među aktivima, više terenske nastave, organizacija predavanja vanjskih stručnjaka za nastavnike ( o učenicima s teškoćama u razvoju)
Aktiv elektrotehnike: zamjena radnih stolova s nadogradnjom u radionici (u podrumu), a koja se koristi za dio vježbi za predmete računalstva te povećanje broja električnih utičnica u istoj radionici.
Aktiv povijesti politike i gospodarstva, vjeronauka – predlaže se ponovi prošlogodišnji prijedlog za učenike prvih razreda: da sepočetkom školske godine provede anketa u suradnji s pedagoškom službom i razrednicima kako bi se otkrili talentirani učenici koje bi mogli uključiti u ponuđene izvannastavne aktivnosti. Odnosno potrebno je znati u kojim aktivnostima su bili uključeni u osnovnoj školi npr: glazbena škola, sportske aktivnosti, fotografija i slično kako bi ih usmjerili u određene aktivnosti za poboljšanje rada iznannastavnih aktivnosti a samo unaprijeđenje rada škole.
Prošlogodišnji prijedlog projektnog zadatka učenika na satu politike i gospodarstva nije realiziran, stoga ga predlažemo za ovu školsku godinu.
- Stavljanje aparata za kavu na hodniku škole
- Uređenje školskog igrališta
- Uređenje dnevnog boravka za učenike u holu škole
- Podrška učenik-učeniku za različite teškoće (učenju, emocionalne)
- Upoznavanje učenika u 1. razredu smjera tehničar cestovnog prometa s mogućnostima zaposlenja, posjet obrtnicima
- Sudjelovanje u Erasmus programima
Tijekom školske godine primjećeno je da se obrasci plana rada pojedinih aktiva razlikuju, nisu standardizirani što dovodi do razlika u pisanju navedenog plana. Zbog navedenog, povjerenstvo je izradilo novi obrazac koji je ujednačen za sve i naslanja se na prethodno izrađeni obrazac izvještaja rada aktiva. Također je postavljen na google disc što olakšava vidljivost i praćenje ispunjenog sadržaja za nastavnike koji su ujedno i predstavnici aktiva.
Iz navednog obrasca mogu se iščitati aktivnosti sa vremenskim periodom održavanja, planirana izvanučionička nastava (navodi se ishodi, način realizacije, nositelj, vrijeme i troškovnik te način vrednovanja), opis planiranih projekta, natjecanja (uključuje nositelja, vrijeme realizacije, sudionike i planirani trošak) te planirana stručna usavršavanja aktiva.
Tijekom školske godine 23./24. zbog teškoća u korištenju softvera za samovredovanje te u želji da dobijemo povratne informacije od strane učenika, nastavnika/razrednika, roditelja, odlučili smo se alat google forms. Korištenjem navedenog alata dobili smo opće rezulatate ali ne i pojedinačne za svakog nastavnika i razrednika kao prethodne godine.
Zbog navedenog postavlja se cilj da u sljedećoj školskoj godini se omogući nesmetano korištenje izrađenog softvera.
Tijekom provođenja anketnih upitnika ističemo dio rezulatata:
Učenici – od ukupnog broja učenika 27,2% je pristupilo ispunjavanju anketnog upitnika
- dominiraju pozitivni odgovori u pogledu zadovoljstva radom nastavnika, stručne službe, ravnatelja i administrativnog osoblja
- 13% uopće ne i 26% djelomično ne navodi da škole ne pruža dovoljno izvannastavnih aktivnosti
- 48% učenika se izjasnilo da se ne informira o događajima u školi niti preko weba, facebooka, Ig-a
- Prosječna ocjena zadovoljstva odabranom školom je 4,5
Opisni komentari:
„Na školskom truniru nogometa treba bit akumuliranih i trebali bi se izvlačiti papirići nasumično ko će s kim igrati da sve bude pravedno.“
„Pa mislim da se ne provode pravila dovoljno, najveći primjer je učenici koji puše u školskom dvorištu i WC-u tijekom malog odmora, unatoč rečenom na početku godine da ne smiju i da će biti strogo kažnjavani.“
Roditelji – od ukupnog broja roditelja, 28,9% je pristupilo ispunjavanju anketnog upitnika
- Za razliku od učenika, roditelji u većem postotku izjašnjavaju svoje zadovoljstvoradom nastavnika, stručne službe, ravnatelja i administrativnog osoblja
- Roditelji se najčešće informiraju preko web stranice 63%, facebooka 19% te 16% ne prati nigdje informacije o školi
- Uopće ne 27 % i djelomično ne 20% se izjašnjava da nisu upoznati sa radom Vijeća roditelja
Komentari roditelja o razrednicima:
- Susretljiva i uvijek dostupna kad je potrebna bilo kakva informacija. Hvala na svemu.
- Razrednik je susretljiv i uvijek na raspolaganju.
- Razrednica je odlična????
- Sve najbolje za Luciju susretljiva pazljiva dobra
- Profesionalan,susretljiv,brižan,svaka pohvala za razrednika.
- Dobar i spreman pomoći roditeljima oko djeteta za učenje.
- Razrednica Elvira Pavić, jedna topla i pravedna osoba svake pohvale za trud u ove četiri godine. Razrednica za poželjeti, hvala od srca što ste izveli na put još jednu generaciju. Mama S.B.
- Razrednik ne održava sastanke strukturirano s temama koje su vezane za cijeli razred već se bavi temama koje bi trebao individualno rješavati s roditeljima a ne pred cijelim razredom. Pokazivanje ocjena učenika drugim roditeljima,imenovanje pojedinih o njihovom uspjehu itd.
- Najbolja razrednica i jako ljubazna,komunikativna i uvijek spremna pomoći
- Razrednik jako susretljiv i pažljiv
- Najbolji razrednik! Razrednik za 10 sve pohvale Miljenko Dunatov
- ????????????
- Izuzetno odgovorna i kvalitetna osoba vrijedna poštovanja.
- Razrednik moga djeteta je uvijek dostupan,realan,objektivan i iznad svega zna raditi sa djecom! Jako sam zadovoljna
- Hvala razrednice na strpljenu i razumjevanju.
- Razrednica za svaku pohvalu.
- Razrednica je vrlo profesionalna i ljubazna
- Razrednica je vrlo susretljiva, puna razumijevanja i njene povratne informacije o radu i ponašanju moga djeteta su od vrlo velike važnosti. Vrlo je profesionalna i stručna osoba Samo riječi hvale mogu uputiti.
- Odličan, predam, susretljiv, uvijek dostupan i spreman pomoći
- Odgovoran i vrlo susretljiv
- Razrednik Dunatov je prvenstveno covjek koji je spreman svima nama pomoci za sve sto smo mu se obratili,tijekom skolovanja uvjek na raspolaganju,,rijesavanju svih problema,dostupan. Sve pohvale. Moje dijete je prvenstveno prije bilo cega reklo da ne smije nista lose napraviti jer to razrednik nije zasluzio
- Bolju razrednica moj sin nije mogao dobiti.
- Jako dobar čovjek što je nama roditeljima dosta bitno
- Sve u redu
- Odlična osoba
- Razrednica je stvarno za svaku pohvalu. Spremna pomoći, jasna u komunikaciji i stroga kada treba.
- Svaka čast za snalaženje u prostoru i vremenu
- Razrednik je nadasve profesionalan i korektan. Zalaže se za svoje učenike i uvijek je na raspolaganju za dogovor i rješavanje problema. Sve pohvale razrednika!
- Svaka pohvala! Strpljiva..susretljiva i u svoje slobodno vrijeme!
- Svaka cast na obavijestavanju o ucenicima hvala
- Brune o svakom djetetu. Vidljivo je da voli rad sa djecom
- Jako sam zadovoljna radom i zalaganjem Luce Grbin. Uvijek je dostupna i spremna pomoći.
- Sve pohvale!!!
- Razrednik prof. Ivan Kapović je besprijekoran. Sve pohvale od obitelj Židov.
- Najboljiiiii
- Boljeg razrednika nisu mogli dobit Hvala mu sto je takav kakav je predan u svom poslu. Hvala mu na svemu!
- Sve pohvale za razrednika!
- Sretni su učenici i roditelji kojima je Luca Bašić razrednica!
- Obzirom na nemogucnost redovnog dolaska na informacije, razrednicu u svako doba mogu dobiti i razgovarati sa njom. Sve pohvale!
- Razrednica (prof. E. Pavić) je iznimno stručna u radu i upravo onakva kakvu tinejdžeri trebaju. Izvrstan pedagog i nastavnik. Sve pohvale!
- Dobar razrednik i u svako doba spreman pomoci
Nastavnici – 42 nastavnika su pristupila rješavanju anketnog upitnika
- dominiraju pozitivni odgovori u pogledu zadovoljstva radom nastavnika, stručne službe, ravnatelja i administrativnog osoblja
- Nastavnici se najviše informiraju preko web stranice – 63%, facebooka 20%, Instagram 5%
- Njih 44% ističe da su odnosi u školi djelomično dobri
- 24% smatra da su nastavnici u potpunosti osposobljeni za rad učenika s teškoćama
- Za razliku od učenika i roditelja, nastavnici iskazuju neznatno manje ukupno zadovoljstvo radom u školi, prosječna ocjena je 4,3 od mogućih 5
- Nastavnici koji rade u obrazovanju odraslih iskazuju visoko zadovoljstvo organizacijom rada, a posebice se ističe zadovoljstvo radom voditeljice obrazovanja odraslih za koju su gotovo 100% odgovora zadovoljni istom
- Prosječna ocjena rada u obrazovanju odraslih od strane nastavnika je 4,58
S obzirom na dobivene rezultate od sve tri ciljane skupine predlaže se:
Na satovima razredne zajednice uputiti učenike u mogućnosti informiranja te vlastite odgovornosti za praćenje informacija; naglasiti predstavnicima Vijeća roditelja i učenika da dobivene informacije na sastancima prenose iupućuju ostale; omogućiti dodatne edukacije za nastavnike u pogledu učenika s teškoćama.
Prijedlog predstavnika Vijeća učenika je djelomično realiziran: dio nastavnika je informiran te su izrazili želju za sudjelovanjem u programu Erasmus, započelo se sa korištenjem novih dronova u svrhu obrazovanja; postavljen je sandučić povjerenja koji može služiti i za prijedloge za unapređenje rada ili postoji mogućnost prilikom ispunjavanja anketnog upitnika.
Ostali prijedlozi nisu realizirani, stoga ih prebacujemo na sljedeću školsku godinu:
- Osposobljavanje manjih 3D printera za sve učenike koji to žele,
- rad na projektima kao i suradnja s drugim školama i učenicima,
- pokretanje i organiziranje više ozbiljnih projekata i izvannastavnih aktivnosti,
- osnivanje školske glazbene grupe (benda)
Prioritetno područje 3:
Usvojen je prijedlog od prethodne godine koji se odnosi na to da je stručna služba odgovorna za ovo područje, međutim nije izrađen obrazac/check lista u cilju lakšeg snalaženja indrikatora kvalitete, zbog čega se postavlja cilj da se sljedeće godine na usuglasi obrazac sa pedagoškom službom.
Tijekom godine,nastavnici su kontunirano informirani za pravovremeno i adekvatno vođenje bilježaka koji se odnose na različite tipove vrednovanja. Također, od strane stručne službe primijećeni su propusti u definiranju vremenika ispita, te su nastavnici pravovremeno upućeni.
Na razrednim vijećima kontinuirano se prati i bilježi napredovanje učenika.
Provedeni su predmetni, popravni, razlikovni i razredni ispiti. Pedagoška služba je pratila i pravovremeno upuućivala učenike u obveze istih.
Ispiti državne mature provedeni su u skladu s propisima te je analiziran uspjeh učenika na razini škole i na razini države. U suradnji s predmetnim nastavnicima došlo se do zaključka da učenici koji su pohađali dodatnu nastavu u školi su ujedno i uspješno položili ispit državne mature.
Sudjelovanje na natjecanjima, smotrama redovno se predstavlja u školi a uspjesi su javno dostupni na facebook stranici škole. U pogledu rezultata potrebno je poraditi na promociji i pravovremenom izvještavanju administratoru web stranice i facebook stranice škole.
Prioritetno područje 4:
Usvojen je prijedlog da za ovo prioritetno područje bude odgovorno tajništvo i računovodstvo. Iako postoji adekvatna suradnja s istima, nije realiziran prijedlog te se prebacuje za sljedeću godinu a koji se odnosi na zradu obrasca/check listu za lakše snalaženje u indikatorima kvalitete za navedeno područje.
U sklopu projekta „Bolji uvjeti za rad kroz učenje“ osigurana je oprema za izvođenje nastavnog procesa iz kućnih instalacija (voda, grijanje, plin, klimatizacija, solarni toplinski sustavi), automehatronike, pneumatike i hidarulike, mehatronike i automatizacije, cnc strojeva (industrija 4.0), tehnologije zavarivanja, postupaka oblikovanja, CNC plazma rezanja I ručnih obrada.
U sklopu projekta „Budi spreman i kompetentan“ osigurana je oprema:
- Set opreme za specijalizirane učionice u RCK-u
- Oprema za instalatere kućnih instalacija u RCK-u
- Set vozila za praktičnu nastavavu RCK-u
- Ispitne ploče sa mehatroničkim senzorima, aktuatorima i digitalnim upravljanjima u RCK-u
- Set vjetrogeneratora u RCK-u
Rezultati anketnog upitnika za nastavnike pokazuju zadovoljstvo materijalnim uvjetima za kvalitetno učenje kroz iskustvo.
Iako su nastavnici educirani za rad na novoj opremi, na sastancima sa voditeljicom projekta iznijeli su prijedloge za daljnja usavršavanja. Prijedlozi su uvršteni u planirani rad Regionalnog centra kompetentnosti te će se realizirati ukoliko se ostvare materijalni uvjeti.
Prioritetno područje 5:
Usvojen je prijedlog da za prioritetno područje 5 bude odgovoran ravnatelj s obzirom da je riječ o upravljanju i rukovođenju.
Učenici, roditelji i nastavnici imali su prilike u anketnom upitniku vrednovati rad ravnatelja. Kod svih ciljnih skupina ističu se odgovori koji u visokom postotku procjenjuju da je ravnatelj kompetentan i predan radu te je dostupan i spreman na suradnju.
Također, ističe se zadovoljstvo materijalnim uvjetima te je nužno naglasiti da su svi prilazi u školi prilagođeni osobama sa invaliditetom.
U sklopu projekta „Budi spreman i kompetentan“ izrađena je web stranica pod nazivom www.budispremanikompetentan.com na kojoj su vidljive sve provedene aktivnosti projekta. Iako se trenutno ne stavljaju sadržaji jer je projekt završio, stranica je aktivna te se može dobiti širi uvid u cjelokupne provedene aktivnosti.
Financijska izvješća su dokumentirana, školski odbor ih je prihvatio te su javno dostupna na web stranici škole.
Škola se kontinuirano uključuje u projekte koji doprinose lokalnom, regionalnom i nacionalnom razvoju.
Prioritetno područje 6:
Tijekom godine nastavlja se učinkovita suradnja sa školskim timom i povjerenstvom za kvalitetu.
Koordinator škole, ujedno je u projektu bio i “krititički prijatelj”. Mogućnost unutarnje perspektive rada drugih škola, osvijestila je prednosti i nedostatke cjelokupnog rada škole u odnosu na ostale partnerske.
Međusobna suradnja rezultirala je zajedničkim zaključcima (raspodijela odgovornosti prema prioritetnim podučjima: 1 - školski odbor/ravnatelj, 2 - predstavnici aktiva, 3 - koordinator državne mature, 4 - računovodstvo i tajništvo, 5 ravnatelj, 6 koordinator sustava kvalitete – prijedlog je da bude iz reda nastavnika) koji će se nastojati ralizirati u sljedećim godinama. Također, izrađeni anketni upitnici za različite ciljane skupine te obrasci/ceheck liste podijeljene su svim partnerskim školama. Na taj način olakšala se provedba provođenja samovrednovanja te otvorena mogućnost međusobnog uspoređivanja.
U cilju uključivanja većeg broja nastavnika u process samovrednovanja, a time i mjerljivog dokaza sudjelovanja usvojen je i realiziran prijedlog povjerenstva da odgvornost za drugo prirorioteno područje preuzmu aktivi. Predstavnici aktiva ispunili su izrađeni obrazac povjerenstva te im je temeljen ispunjenog izdana potvrda za provođenje procesa samovrednovanja u tekućoj školskoj godini. Također, usvojen je i prijedlog izmjene članova unutar aktiva za pisanje izvještaja, kako bi se potaklo I omogućilo ostalim nastavnicima sudjelovanje u samovrednovanju te paraleno osiguralo potvrduo sudjelovanju u svrhu napredovanja.
Zbog grešaka u softveru, nije bilo moguće koristiti isti zbog čega se koristio alat google forms. Ukoliko se otklone greške, sljedeće godine nastavljamo s korištenjem.
Provedeno je cjelokupno anketiranje učenika, nastavnika, roditelja, međutim u sljedećoj godini potrebno je raditi na otklanjanju grešaka iz softvera.
U školskoj godini 2022./2023. izrađen je Priručnik za provođenja modela praćenja bivših učenika i polaznika obrazovanja odraslih a u školskoj godini 2023./2024. je izrađena anketa praćenja-kodna knjiga, izlazna anketa – kodna knjiga te Priručnik za provedbu studije praćenja.
Praćenje završenih polaznika omogućilo bi:
- informaciju o podudarnosti kompetencija usvojenih kroz obrazovni proces i znanja i vještina potrebnih za rad i razvoj gospodarskih aktivnosti.
- rezultati mogu poslužiti u svrhu promocije upisa u strukovnu školu među učenicima završnih razreda osnovnih škola.
- osnovu za prilagodbu i usklađivanje kurikuluma strukovnog obrazovanja i osposobljavanja s potrebama stalno promjenjivog i složenog tržišta rada.
- Uvid u potencijalne alumnije
Kako bi unaprijedili proces samovrednovanja, važno je poticati sve čimbenike rada Škole (učenike, nastavnike, roditelje, poslodavce, polaznike u obrazovanju odraslih) na aktivno sudjelovanje i davanje vlastitog kritičkog mišljenja kako bi dobili uvid u nedostatke rada i kako bismo unaprijedili nastavni proces te ga učinili “po mjeri učenika i nastavnika” .